HALLOWEEN: «CORTOS DE TERROR»
El viernes 28 de octubre, durante el recreo, varios valientes alumnos de 1º y 2º de ESO pudieron participar en la muestra de cortos de terror que cuidadosamente seleccionó y organizó el PIEE con el depto. de Inglés en la biblioteca del centro, decorada para la ocasión. Con motivo de Halloween, se mostraron 3 cortos en inglés y en español y se explicaron algunos detalles sobre ellos. ¡Los alumnos se lo pasaron «de miedo»!
VISIT TO THE «EMOZ» (Escuela Museo de Origami de Zaragoza)
TALLER DE «BANDERAS SALADAS»/»SALTY FLAGS» WORKSHOP
El pasado mes de septiembre se celebró el «Día Europeo de las Lenguas», como ya viene siendo tradicional en el Élaios, pero esta vez, con la inestimable ayuda del PIEE (con Paz y Chuan), el Programa del BRIT Inglés organizó, durante un recreo, un taller de «banderas saladas» donde varias alumnas voluntarias de 1º y 2º de ESO pudieron crear sus propias banderas con sal teñida de tizas de colores. Aquí debajo podéis ver un vídeo corto de la actividad.
Last September the European Day of Languages was celebrated at Élaios High School, following the tradition. However, this time, with the priceless help of PIEE (with Paz and Chuan), the English BRIT programme organised a workshop on «Salty Flags» at breaktime; Several 1st and 2nd students took part willingly in the workshop. As a result, these students could create their own flags with salt dyed with colour chalk. Here below you can see a short video of the activity.
CLICK ON THE PICTURE FOR THE VIDEO
GOD SAVE THE QUEEN
Last 8th September 2022 Queen Elizabeth II passed away and now her son Charles III has become the King of the UK and of the 15 countries belonging to the Commonwealth. Since last 8th September all the British citizens mourn her death. If you want to know all the details regarding Queen Elizabeth’s II, click on the picture below to read or on the following videos to watch:
2022/2023: SOYEZ LE BIENVENU/ WELCOME, EVERYONE!
ACCESO A LOS PROGRAMAS BRIT FRANCÉS Y BRIT INGLÉS
Los alumnos que deseen acceder a 1º ESO Bilingüe y NO procedan de un centro bilingüe deberán realizar una prueba de nivel el 5 de septiembre a las 9:30h.
DESCRIPCIÓN DE LA PRUEBA DE ACCESO BRIT FRANCÉS
DESCRIPCIÓN DE LA PRUEBA DE ACCESO BRIT INGLÉS
Los alumnos que deseen acceder al programa en 2º, 3º ó 4º ESO Bilingüe deberán realizar también una prueba de nivel. Mediante dicha prueba los alumnos deberán demostrar que tienen el mismo nivel que los alumnos BRIT del curso inmediatamente precedente.
Esta prueba tendrá las mismas partes que la prueba de acceso a 1º ESO. (Se recomienda consultar en las páginas web del Departamento de Francés y el Depto. de Inglés los contenidos mínimos por niveles y los métodos de clase utilizados).
CRUZANDO FRONTERAS
Las alumnas de 4º ESO que participaron en el programa de intercambio escolar con Francia, durante el curso 2021-22, recibieron sus diplomas acreditativos de manos del director del IES Élaios. Enhorabuena a Andrea Arroyo, Alba Calzada, Ariadna Herrero y Sandra Santacruz.
https://drive.google.com/file/d/1UiNBGjnXQ5OT_AX1pfVSqOLxg2CpsJgh/view?usp=sharing
End of third term 2022
The students of English have finished the third term receiving their «Chatterbox Diplomas of Oral Skills» and their diplomas for winning the different final Spelling Bee contests in Biology and P.E. (1st ESO), Art and Physics & Chemistry (2nd ESO) and Technology and Physics & Chemistry (3rd ESO).
In addition to that, several students of 1st ESO have shown their skills in the Manga Exhibition organised by their Art teacher, together with those of 2nd ESO BRIT, who have been learning about Pixel Art as well. The latter have also taken part in a Lettering Workshop to prepare their final spelling bee contests.
You can click on HERE to watch the video with a summary of all the things explained above. We hope you’ll have a wonderful summer! Have lots of fun and see you in September!
CITY PROJECT GYMKHANA 2022
Students of English in 2nd ESO A, 2nd ESO C/D (both bilingual and non-bilingual) and 1st PMAR have taken part in a gymkhana consisting in listening to the students’ podcasts about the description of an imaginary city and linking them to the maps they had made previously. Here you can click on the image below to watch the video about the whole project:
If you are curious, you can click on the following NAMES OF THE CITIES in this table to listen to the original 18 podcasts! Enjoy them!
The Colourful City | Luxor Villa | Ishroot City | Panzeta’s City | A Star City | Atenea City | United Class | Landsea | Big City | Usasoh |
Burgunger | Bart City | Duville | Heping | Andraju City | Alsori City | Tigreton City | Jordan City |